מאמר 2 – הצחוק המרפא

הצחוק המרפא – או רפוי על ידי הצחק / דניאלה גור

אין זה חידוש וידוע משכבר הימים שהצחוק יפה לבריאות ,לגוף ( ממלא הריאות בחמצן ) ומזרים חומרי הרגעה טבעיים . במיוחד סגולתו לעורר את השמחה המחלצת אותנו משקיעה בתוך דכדוך ודיכאון, ושמחה הממלא אותנו באנרגיית חיים המניעה אותנו לתפקוד גבוה ולא רק הישרדותי .
גם ידוע על כוחו של הצחוק בתקשורת בין אישית, שכן מטבעו הוא מדבק וסגולתו בדיבוק חברים – ביסודו הוא מחבר ומלכד אנשים בהיותו מוסיף אהבה וחיבור ולכן הוא טוב במיוחד לזוגיות . במצבי תסכול, מחלוקת ופירוד הצחוק מפיח רוח רעננה וביצירתיות שבו מחלץ הזוגיות ממצבי תקיעות .

 

משהוא מווידוי אישי , בצחוק התאהבתי ממש! אישי שנון ובעל חוש הומור, ובכך כבש את ליבי , רק לאחר שזיהיתי את דפוסי ההתנהגות השונים שהבאנו כל מבית ההורים, הבנתי באיזו מתנה התברכתי . במצבי קונפליקט ומתח, נטיתי להתחפר במבצרי ו-"להשתבלל" ובכך תרמתי להסלמת המשבר שהיה ממשיך ל״עולמי עד ״ (בהגזמה). את חומות האלם והשתיקה אישי פרץ בהומור שנון ( ויצירתי) ובכך הוציא את הרוח והמפרצים, לא היה כבר טעם בלשמור על ארשת חמורת סבר, הבעיה איבדה מעוצמתה, ובמקום הסלמת הבעיה , הייתה הסלמה בצחוק, עד לצחוק פרוע משחררו, מחבק. תחושות הצחוק והשמחה החליפו את תחושת ה-"נאחס", האווירה נעשתה קלילה , וה- ״דרמה״ הסתיימה אל עבר פתרון יצירתי.

כוחו המרפא של הצחוק , בהיותו מפיח תקווה ואמונה באפשרות לצאת מהמצוקה , בן אברהם נקרא יצחק ( אף שם בני הצעיר) ולא פלא ששרה ננזפה על כך שלא האמינה בכוחו של הקב״ה לחולל נס . " ותצחק שרה בקרבה…" – כשהתבשרה בהולדת בן בזקנותה , היתפלא מהשם דבר?! 
הצחוק בכוחו לחולל נס לשנות המציאות מהקצה לקצה ואפילו להפוך שבר למשבר (ללידה בלשון המקרא) ובכל קושי מצוקה וייסורים טמון הגרעין והיסוד לצמיחה מחודשת.

 

ומה עוד נבקש , אם לא לבחור בחיים,
להיוולד כל יום מחדש ולהתחיל מבראשית .

 

יום נפלא לכולם!