מהו הציור האינטואיטיבי? מה תפקידו?

 

מהו הציור האינטואיטיבי? מה תפקידו?

א.   משחק עשיר בצבע – הסיפור האישי האותנטי במרחב לא מילולי:

הציור האינטואיטיבי הוא שילוב בין חופש ומסגרת, בין פנטזיה לבין מציאות, בין רגשות לבין ביטוי ספונטאני חופשי. הוא משחק עשיר של צבע שמאפשר לאדם לספר את סיפורו האותנטי מבלי שהוא מבין בעצמו את המילים שהוא מבטא או את התוכן שהוא מעביר. ככזה מהווה הציור האינטואיטיבי מרחב לא מילולי ויעיל ביותר לטיפול והתמודדות עם כל נושא שאדם נתקל בחייו.

ב.   עיבוד רגשי:

אחד מאתגרי חיינו הוא הדרך בה אנו חיים עם הכאבים, הטראומות, המצוקות והאירועים הלא קלים. אנחנו מתמודדים עם קונפליקטים ועם סתירות פנימיות, אנחנו מתמכרים לדרמות וחוזים במציאות שלא תמיד ניתנת לעיכול הגיוני. הציור האינטואיטיבי מאפשר לנו לקחת כל מה שיש, כל מה שנאגר, כל מה שיכול להיות, לעבד אותו ללא מילים, ללא מחשבה וללא קושי, לשחק עם מה שיש וליצור אותו מחדש באופן שפורק את הרגשות ומחזיר אותם אלינו כאנרגיה חדישה ומרעננת.

ג.   כלי לריפוי. החייאת הכוחות היצירתיים:

הציור האינטואיטיבי יכול ללוות את חייו של האדם המבקש לרפא את עמו ולהתפתח בכל כוון. הוא מעשיר את החיים בצבע, ביכולת אלתור מתגברת, בתשוקה ובהחייאת הכוחות היצירתיים המולדים והברוכים שכל אחד ניחן בהם. הוא יכול לתמוך בכל תהליך טיפולי או בכל תהליך של אימון או שינוי. הוא מביא את הצד של השפה הלא מילולית שכל הזמן מדוברת אך לא ממש מופעלת באופן מעשי.

ד.   מחזק יצירתיות רגשות- תוך צמצום הביקורת:

הציור האינטואיטיבי ממוקד מטרה- הוא מבקש לצמצם את הביקורת העצמית, את הדפוס הנפוץ של אנשים לצמצם את ביטוי היצירתיות שלהם. הוא מביא לעולם את היצירתיות הרגשית, זו עושה חיבור בין האנרגטיות של רגשות לבין ביטוי חיצוני ספונטאני ומהנה.

ה.   טיפול תומך ומעצים כוחות ייחודיים:

הציור האינטואיטיבי אינו פותר את כל בעיותיו של האדם כפי ששום דבר אחר לא יכול לפתור את כל בעיות האדם. מאידך, הוא תומך ומאפשר לכוחות ייחודיים ומקוריים לבוא לידי ביטוי ולקבל עוצמה חדשה. לעיתים יהיה נכון לשלב את הציור האינטואיטיבי עם טיפולים אחרים ולייצר בכך קומבינציה מנצחת.

 

סיכום:

משחק בזמן ובצבע – רגשות בפועלה לצורך ריפוי והתמודדות יעילה יותר.

אם טרם התנסית בציור אינטואיטיבי אפשר להתחיל בלדמיין את זה. לחוש את זה. לראות בעיני רוחך כיצד צבעים משחקים זה עם זה ומאפשרים לרגשות להפך לכוח פעולה, לחומרי היצירה העיקריים של החיים. בסופו של דבר – אם את/ה יכול ליצור עם זה, את/ה יכול גם להתמודד עם זה.

 

                                                                                                smiley                    smiley                    

על אודות דניאלה גור

דניאלה גור מטפלת באומנות ציור אינטואיטיבי ע"פ שיטתו של ד"ר פינקי
פורסם בקטגוריה דניאלה גור. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.